söndag 11 januari 2015

Mitt i städkaoset...

...så tog jag mig en bloggpaus. Skulle städa bort julen idag. Kom på att vårt lätt sunkiga hem verkligen borde få sig en ordentlig omgång. Städa bort all muslort och skit som finns i varje vrå och hörn. Passa på att frosta ur frysen då det är rejäla minusgrader. Kånka ner madrasser och grejs från vinden för att vädra (det är så himla jobbigt. Väntar SÅ på min balkong!!!!). Städa ur skåp och vitriner och allt möjligt. Piffa lite vårigt i vårt hem.

Men i total avsaknad av skrubbar att städa bort och plocka undan saker i blir jag bara så trött. Det är fan i mig saker överallt. Och jag vill inte ha fram en enda pryl längre! Förutom ljuslyktor typ :)  och mitt i allt städande så finns bara kaos, eftersom jag flyttar saker från ett ställe till ett annat, eftersom det inte finns någonstans att ställa undan dem, eller förvara dem. Aaaargh!!!!! Enda alternativet är att rada dem på hög, ungefär. Så himla fult och störande och råddigt att jag blir alldeles galet irriterad!



Och vår kvist, vår stackars kvist. Där trängs makens stinkande arbetskläder och skor med mina halsdukar och handväskor. Bättre ytterkläder, sämre ytterkläder, vinterdräkter, vindtätsdräkter, sportkläder, vinterskor, klackskor, stövlar, gummistövlar, löpskor, uteskor, mössor, vantar, handskar, öronband, reflexvästar, promenadstavar, skojärn, Freddis alla koppel och selar, väst och regnhalare och gud vet vad. Och jag kunde bara gråta varje dag jag kommer hem och möts av eländet. Tur att vi sgs aldrig har gäster! I huset sen kommer vi att ha massor med förvaring, maken kommer att få ett helt eget rum för sina stinkare i anslutning till grovköket, vi kommer att ha en massiv garderob vid huvudingången där alla våra kläder och skor med tillbehör skall förvaras så man inte behöver se något av det överhuvudtaget då man kommer in. Halleluja det kommer att bli så fantastiskt!

Fast dit är det ju en fem-sex år kanske än...i det första flyttskedet då vi bara har vår "lägenhet" att tillgå i huset kommer vi att ha ännu mindre kvist där vi kommer in och ännu mindre att röra oss på. Och jag befarar lätt att jag kommer att bli ännu mer galen. Hoho!

4 kommentarer:

  1. Känner så väl igen det. Men efter snart fyra år hoppar jag över eländet eller bara travar genom det.:) H. Lilly

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahaa, låter ju lovande. Torde inte vara så länge kvar tills min blinda fläck aktiveras då :)

      Radera
  2. känns igen även här. sko int tack nej ti stor smart förvaring. men men tar läng än innan e vaal najn visan hos oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså ATT det skall vara mycket grejer överallt. Hoho man blir så trött!

      Radera