torsdag 26 februari 2015

Mer renoveringsbilder från förra veckoslutet.

 Både stora och små hjälpte till.
Här är de yngsta talko-jobbarna i full gång med sitt.



 Lite bättre överblick i sovrummet och stockväggarna vi målade med grundfärg.
Målade ett varv till i går med min mor och nu skall vi prova slipa dem och se om vi får fram en fin nött yta där träfärgen kommer fram. Om det blir riktigt lyckat lämnar jag dem så. Annars provar jag måla med täckfärg. Blir det bara käck så skivar maken över dem och så tapetserar vi hela rummet :)

 Jaa-a, what can I say?
Den där hallen där uppe kan ju inte bli annat än bättre då vi får nytt tak, målat den gamla panelen och målat om väggarna i någon fin ljus olivgrön färg. Som att komma in i våren tänker jag mig att det skall bli :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar