tisdag 16 juni 2015

12h i 12 telefonbilder

Började dagen på HVC.
Mödrarådgivningen; gått upp 900g sen sist (!), HB sjunkit, blodtrycket bra, Lill-apan sparkade vilt kring sig då tanten skulle lyssna på hjärtljuden och jag dricker alldeles för lite.
Labben; äntligen en remiss till blodprov och koll av allergier. Skulle onekligen vara skönt om de bara konstaterade att jag var allergisk mot ett födoämne, jag slutar äta det och vips försvinner alla torra och kliande fläckar. Visst är det så enkelt det går till?!

Apoteket.
Vitaminerna var slut och pga mitt låga HB rekommenderades jag järntabletter. Lite illa rädd vad de skall göra till min redan krångliga mage men vi kan ju hoppas på det bästa! Annars skulle vi söka en annan lösning sa rådgivnings-tanten.
Tänkte också kila via banken och råna mina pensionsfonder, men likt en annan mommo var jag ute i alldeles för god tid och de hade inte öppnat nå ännu...!

Butiken.
Fyllde på fruktlagret och handla solkräm. Måste ju hoppas på någon form av värme och vertikalläge i sommar!
Massören; min rygg mår inte så där superbra. Skall börja sova med en kudde mellan benen för att avlasta den. Hon kunde inte heller knäcka upp mina stackars kotor som bråkar med jämna mellanrum och blir det inte bättre skall jag boka tid till en naprapat. Jaiks!

Mellanmål;
Måste ju äta lite mellan varven också. Min lunch blir tragiskt fuskad med då jag bara är själv på dagarna. Ingen ordning alls. Idag bestod den av en Danio, en Lillkungs gris och kaffe. Och så kom jag ihåg att dricka två glas vatten också ;)

Jobb;
Jobbade hemifrån idag, orkade inte köra där via idag. läste posten jag hämtat upp i förvaltningshuset, svarade på e-post, betalade räkningar, kollade konton och ringde lite samtal.

Pappersgrejer;
Sen var det dags att susa iväg till östra delen av kommunen. Försäkra Lill-apan och lyfta lite mer bostadslån. Ajaj det kostar pengar att leva på landet. Gråter en skvätt och får panikångest då jag tänker på hur mycket pengar det går åt till allt möjligt man måste ha och hur en skuldsätter sig.

Biblioteket;
Vet inte varför men jag besöker ytterst sällan bibban. Har länge beställt hem de böcker jag vill läsa och nöjt mig så. Nu slog jag på stort och lånade tre helt random böcker jag hittade i ställningen. En av orsakerna till det är att jag tragglar mig genom Gone with the wind på kvällarna och du milde den är uuutdraaageeen och jag har så svårt med det dialektala slavspråket i den.

Skriva;
Var hem igen redan kl.13.30 och tyckte jag hade hunnit med massor redan idag. Uppe med tuppen så finns det många timmar på förmiddagen! Bänkade mig framför datorn ett par timmar och författade lite text, läste, omarbetade och skrev tills jag blev alldeles snurrig i ögonen.

Vilopaus;
Dags att vila sig lite. Två avsnitt Sex and the city och lite stickning. Har sett serien tidigare för länge sedan och därför passar den bra att ha på i bakgrunden. Avundas tjejernas deras storstadsliv och tycker den är lite kul mellan varven. Har börjat sticka ett par byxor för första gången i mitt liv!

Kökstjänst;
Får finfrämmande i morgon och vispade till en cheese-cake. Skall smätta upp grundreceptet åt er i morgon. Jag har kört det som sådant i många många år och det är helt supergott som sådant. Vill man freestyla lite kan en slänga ner vad helst som finns i frysen eller hemma. Körde passionsfrukt som det lilla extra idag. Mmmm!

Dagens motion;
Väntan på husse blev lång så Freddi och jag drog ut på en promenad. Han var ivrig som få och min mage led. Det blev många pauser då han drog för mycket. Men vi kom oss runt och vädret var ljuvligt!

Kvällssol;
Hittade ett bord och en stol under allt lager pollen medan maken grillade. Började läsa en av böckerna, njöt av en öl och åt ute för första gången i år!
Där i lä var det riktigt skönt och jag kände lite lite att sommaren kanske finns i år också. Tills solen gick i moln, eller försvann bak träden. Då sökte vi oss in igen.





Nu har det gått åt 45min av min tid till att ladda upp och skriva inlägg. Heja heja tekniken! Men ännu finns det timmar kvar av kvällen. Tror jag skall slänga mig ner på soffan och se mer SATC tills maken kommer in från bygget. Kanske sticka lite till om nacken orkar.
Och vet ni så jag sökte både i norra och östra delen av kommunen efter en ficka mellan två bilar att övningsparkera i idag då bilen och jag var på tumis för första gången. Men icke. För lite folk i rörelse så tidigt på dygnet. Bättre lycka nästa gång jag övningskör :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar