torsdag 26 november 2015

Julfeelis!

Veckan före första advent är snart halvvägs. Julkänslorna börjar sakta men säkert smyga sig på. Synd bara att snön skulle regna bort, det var ju så himla mysigt och ljust då den låg på backen. Hoppas det snart kommer mer, och mycket!
Denna fantastiska lotion kom Body Shop ut med förra julen och jag köpte den då. Tyckte den doftade alldeles underbart! Vågade inte hoppas att den skulle finnas även detta år eftersom jag gissade att det skulle bli en grej och komma en ny doft varje år. Men till min stora glädje fanns den där i butiken i år också. Hurra! Har tagit den i bruk denna vecka, adventstiden till ära. Kunde gå med näsan i den och bara sniffa dagarna i ända!


I år har jag så många pysselidéer så jag vet inte i vilken ända jag skall börja heller! Har så mycket inspiration och motivation att fixa och pyssla hemma då ja är hem på dagarna och inte håller på tjatar sönder julen på jobbet. Jag hade en jättefin vision om en dörrkrans då jag traskade till skogs för över en vecka sedan men än är den inte nå närmare än vad den var då. Kom lite av mig med sjukhusvistelsen. En liten julljus-burk har jag fått ihop i all fall.


Lillajul på lördag. Stjärnorna, stakarna och gardinerna skall upp till det! I år har vi ju x antal fler fönster att dekorera så jag shoppade loss fönsterstjärnor på Clas Ohlson för en tid sen. Tycker de har mycket fina stjärnor där, bra urval. Än har inte maken satt upp alla åt mig, men i de viktigaste rummen lyser de redan så fint. Tjuvstartade lite år :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar