torsdag 5 november 2015

Soffhäng!


Medan den här bullakinds-typen sover* eftermiddagssömn ute i vagnen har jag städat ytorna på båda våningarna. Så behöver jag bara dansa över det med dammsugaren i morgon.
I kväll får vi besök av prästen, skall gå igenom dopet som hålls om två veckor. Tycker tiden går så snabbt, tänk att det snart är dags för dop! (fast egentligen är det bra så jag inte behöver vakta min tunga längre för att avslöja namnet). Har också fått plocka bort sgs alla kläder i storlek 50 nu och övergå till följande storlek. Hon är ingen liten spädis längre utan en riktig bäbuli-bääbis.

Nu har jag parkerat mig i soffan, slängt upp benen och skall snart ta tag i sticksömmen och klicka igång Friends. Måste göra en grej klar nu så jag får åka till Vörå Handarbetsaffär i morgon och inhandla mer garn till nya projekt :)


*på tal om sover. I natt sov hon hela natten för fjärde gången. Inte i följd men sen vi kom hem. Det är ytterst skönt för mammas hjärna. Men ytterst plågsamt för matstationerna. Efter sådana nätter är jag tvungen att pumpa lite för att lätta på trycket och få bort knölarna. Annars är jag emot pumpandet för egen del. Behöver verkligen inte stimulera någon produktion här inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar