tisdag 19 januari 2016

Folkhälsans stickcafé startar igen!

I morgon onsdag kör vi igång igen!
Kl.18.30 på Norrvalla, fråga i receptionen var vi är om du inte hittar oss.
Alla välkomna med, nya och gamla. Ta chansen att komma och lära dig sticka, virka eller låt dig inspireras av andra. Eller så kommer du ut och bara pratar lite och dricker kaffe, funkar också.

Och tur är väl att det börjar, måste fråga tips och råd av de andra hur de fäster sina trådar på tröjorna. Se nu hur det gick med min förstfödda vuxentröja då den var i maskinen. Så här kan vi ju inte ha det!


2 kommentarer:

  1. Hej. Jag lämnar aldrig några skarv eller vad man skall kalla det mitt på ett varv. Ibland är det knutar på garnet jag lämnar dom inte mitt på utan tar av garnet o skarvet i sidan början el slutet. Tack för en trevlig blogg. Hälsningar från Pellinge i Borgå skärgård.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det slog mig aldrig att det kunde vara en knut på garnet som gått upp. Jag var mest fundersam över hur jag hade skarvat två nystan så nära varandra. Men det är mer logiskt om det skulle vara en knut och ett skarv. Tack för tipset och roligt om du gillar bloggen.

      Radera