måndag 11 januari 2016

Rivningsarbete


Det går ju inte alltid som på Strömsö. Då klänningen började vara klar och jag fick prova den var den ju så härrans tight och jag förstod ingenting eftersom jag tyckte jag hade tagit i ordentligt med storleken. Nå om du lusläser mönstret skall kjolen stickas med stickor 6 och dubbeltråd, inte stickor 4 och enkeltråd som undertecknat gjort. Alltså jaja, efter att ha surat några dagar försökte jag trä upp ett varv i midjan och sen var det bara till att ta ett djupt andetag och klippa hål och sen försiktigt börja lirka upp det maska för maska och försöka undvika att tappa så många på vägen. Går väl sådär semibra...hehe. Min handarbetslust har dalat rejält. Men nu har jag mutat mig själv så bara jag får uppträtt ett varv och stickat över det på 6:ans stickor så får jag ta paus från den (igen) och börja på en tröja åt Tindra i stället. En måste ju ha en morot för motivationen även som vuxen!


Jag hoppas nu verkligen att det blir till något sedan också så den kommer i användning. Med tanke på hur mycket arbete det blir lagt på stycket sist och slutligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar