måndag 29 februari 2016

Skottdagen 2016


Den känns som en ljuvlig förlängning på det fantastiska veckoslut vi haft. Solen skiner, det droppar från taken och det är flera minusgrader. Vinter då den är som allra bäst och du blir glad bara av att titta ut genom fönstret. Och ett sådant fantastiskt sportlovsväder åt de som har ledigt nu! Hela veckoslutet har varit fint. Redan på fredagen inledde Tindra och jag med kaffedejt och promenad uppe i city. Lördagen tillbringade vi största delen av dagen ute hela familjen och på kvällen var det middag med gänget. Efter allt för få timmar sömn kändes söndagen som en bra dag att spendera i soffan med film och hemlagad pizza. Avslutade med ett roligt zumba-pass.




Efter lunch idag skall jag koka mig lite kaffe och gå ut och nöta Tindras fårskinn lite till. Blir ingen promenad idag eftersom min stortå krånglar. Det bultar ända upp i vaden och det känns precis som om jag håller på få blodförgiftning i den. Tror dock inte det, skall avvakta med högläge och vila nu och se om eländet ger med sig av sig själv. Eller så får jag snällt besöka farbror doktorn igen, sist han skar i min stortå tyckte han att jag inte skulle komma tillbaks med samma problem nå fler gånger. Hehe, vi får se hur det går med den saken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar