onsdag 31 januari 2018

Tack och hej januari

Månadens sista dag är allaredan här. Det började lite struligt på väderfronten, sen förlät jag allt men nu den senaste veckan har vårt förhållande vacklat lite igen. Finns inget jag tycker mindre om än regn och blankis under vintermånaderna! Eller ja snöstorm kommer inte heller högt upp på listan. Mina mål för januari gick både bra och mindre bra. 
Första punkten gick över förväntan faktiskt. Det var sist och slutligen inte så svårt som jag trodde. En fredagkväll fuskade jag lite då vi gjorde raclett. Centimetrarna segade sig några hack neråt så det var ju en fin bonus på det.
Andra punkten gick helt skit! Har inte kommit mig just någon månad längre än då jag skrev mina mål och har nu flyttat på det till mars eftersom jag tänkte att jag gör Tuvalis första levnadsår samtidigt, hehe. Varför göra idag det du kan skjuta upp till imorgon eller om några månader?!?
Punkt tre var den jag tog tag i först eftersom den störde mig mest. Ordnade, sorterade och redde upp. Gjorde mig av med en hel påse kläder och lagade bort en del skräp. Men säg det som varar förevigt, den är på god väg att bli likadan igen. MEN som bouns på den här punkten fick jag släpat fram från kallvinden och sorterat genom flickornas alla kläder också. En del fick bli dockkläder, en del hamnade i loppispåsen och mycket bevarade jag ännu för en tid. Fram till 68/74 är nu allt undanlagt enligt storlekar. Storleksmässigt närmar de sig varandra med stormsteg och det är så mycket av det minsta som lillasyster inte hunnit nöta på. Skrattade ihjäl mig då jag hittade den body jag köpt åt Tuvali till BB. Den gick inte ens på dockan, haha.
Så jag tackar så här långt och vi kör vidare på 2018!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar