torsdag 18 januari 2018

Två bulor och en onsdag senare

Döttrarna har fått en bula vardera onsdagen till ära. En föll ur soffan och en föll i sängen. Här ligger jag vaken mitt i natten med värk i min vänstra stortåsknöl. Minus femton grader och snö ute. Snålblåst och vindpinade åkrar. Körde fast med bilen på gården idag. Magen fylld till bredden av kantareller, parmesan, pesto och stekt ananas. Mitt nya stickprojekt blev inte riktigt som jag föreställt mig. Har eldat kakelugnen varm ikväll. Snusat bääbo och träffat mitt fina stickgäng på dagen. Badat en unge och sett en annan krypa. Tryckt ut var ur säkert tio blåsor på fingrarna. Promenerat med hunden under stjärnorna. Och mycket tusenfalt därtill. 
Känt mig glad, irriterad, varm inombords, tacksam, kall, uppgiven, kär, bekymrad, ledsen, mätt och mycket däremellan. 

Tänk så mycket av varierande kaliber och slag en onsdag mitt i veckan kan innehålla.



Yes, teamwork med fisken och ugglan har resulterat i två nya gaddar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar