måndag 22 januari 2018

Vilka dagar!

Vintern jag förlåter dig! Så ljuvlig som januari varit är vi helt okej i vår relation nu. Mitt favoritväder i flera dagar, tänka sig. -10 grader, snö och ibland skymtar solen fram. Det gnistrar i de snötyngda träden, knarrar under skorna och med jämna mellanrum faller lite pudersnö så allt förblir rent och vitt. Alltså hur ljuvligt är inte det?!? Och tänk, vi har ju faktiskt snö nu. Alltså ordentliga drivor och ett täcke på marken. Ljuvligt!
Vi försöker vara ute flera gånger per dag om tiden och schemat tillåter (av/på-kländningen är jag dock inte lika förtjust i). Drar pulkan efter oss, mockar snö, skottar snö, åker kälke och roar oss. Synd bara att solen ännu inte synkat med oss, den kommer oftast fram då vi redan gått in för att äta lunch. Men vi kikar genom fönstret och njuter ändå!
Och tänk så vi anpassar oss, första två dagarna temperaturen sjunker mot -10 tycker jag det är så kallt. Biter i kinderna och svider i näsan då jag andas. Sen dippar det mot -15 och -20 något varv och plötsligt för jag ut Freddi i hagen iklädd endast stövlarna och tänker "oj idag måste det ju vara varmare, säkert bara en minus två-tre grader", och då jag kommer in och kikar på mätaren visar den ännu kring tio. Härligt!














Hoppas verkligen detta väder håller i sig mars ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar