måndag 22 mars 2010

storstadsbornas å finnarnas filosofi

Med anledning av händelsen i vårt hus förra veckan har det dykt upp ett antal brev och lappar bredvid anslagstavlan. Initiativtagaren tycker nu att vi skall skapa ett "safe and peaceful society och neighbourhood" så att vi kan känna oss trygga att röra oss i huset genom att (håll i er nu...!) hälsa på varandra och vara glada mot varandra då vi möts i trapphuset.
Ööööh, det hör väl till allmän hyfs att man hälsar på sina grannar då man möter dem öga mot öga i trapphuset eller???!!? Ser inte filosofin att det skall göra mig tryggare att röra mig ensam i huset, men whatever. Finnarna och storstadsborna tänker ju inte precis lika som vi från laaande :)

Har idag skickat in lite arbetsansökningar, en öppen eftersom det inte finns vikariat att söka och en till VÖS, där jag svor att aldrig sätta min fot igen :D Men chansen att man slipper dit är ju 0,1% så jag tänkte att what the hell. Men jag hade lite ont i magen medan jag skrev den och då jag skickade den...Men nu är det gjort så nu kan absolut ingen anklaga mig för att jag inte försöker hitta jobb där uppe!

Nu min vanliga kvällsunderhållning; 2½ men, Gossipgril och smoothie :)

2 kommentarer:

  1. hehe övis! ja inte trodd jag att jag sku jobba där heller efter avp:n men you never know honey!! ;)

    SvaraRadera
  2. nä d sku ju va liiite skratteretande OM man sku lyckas få det...men som sagt, mina förhoppningar e inte höga!

    but u never know...:)

    SvaraRadera