onsdag 23 mars 2011

bara sunt nynnande hädanefter!

På min dryga halvtimmes arbetsresa hinner jag möta en hel del bilar på de pyttesmå vägarna i de pyttesmå byarna som finns här kring.
De hälsar alla glatt på mig eftersom alla vet vad den nya lärarinnan i byn/grannbyn/granngrannbyn har för bil.
De flesta torde vara föräldrar eller syskon åt de små liven, men det kan lika bra vara far- och morföräldrar, mostrar, fastrar, fabbon, mobbon, familjebekanta och så förstås taxichauffören och busschauffören.
Lika bra att köra handen upp jämt förutom i de tuffa kurvorna då ja måste ha dem båda på ratten liksom.

Men jag måste ständigt påminna mig om att INTE sjunga med av hjärtats lust i bra låtar på radio/cd eftersom jag har en ganska säker uppfattning om att jag ser ut som en ko med födslovärkar då jag klämmer i ordentligt. Och detta måste jag komma ihåg då jag som bäst försöker hålla mig vaken, på vägen, kurva rätt och annat livsviktigt där efter 7 på morgonen.

2 kommentarer:

  1. Lite som att köra genom Kimo med en likadan framdel på bilen som en annan Kimobo anno samma årtal som oss hade! :) Har skrattat åt det tusen gånger, de tror att de känner mig och så kommer jag bara smygande... Måste bara akta mej för att inte släppa fram bautaflinet tills hälsaren har passerat, nån kan ju se det! :D Kul dethär jobbresorna ibland! :)

    SvaraRadera
  2. Jodå, man måst koncentrer se både på ena å andra tå man kör så man it skämmer ut se på sätt elo annat ;)

    SvaraRadera