onsdag 4 maj 2011

hOcKeY

Hockey VM har äntligen kommit igång, grundserien är inom kort spelad och spänningen tätnar.
Årets matcher har väl varit lite skräll på skräll mellan varven, och ack så nervpåfrestande för de blåvita fansen...

Nu har jag frågor ifall någon hockey-nörtti eller annars allvetande pers råkar slänga ett getöga på min blogg, (och ja, det är samma som förra året för jag har inte fått tillfredsställande svar!):

1. VARFÖR måste ALLTID den som gjort ett mål sätta sig på bänken?!?
T´s förklaring för att de är duktiga eller trötta funkar inte, om de är duktiga borde de väl fortsättningsvis få vara inne....? De kan inte alla vara trötta eftersom vissa slänger in pucken efter 7sek på isen...
2. Varför försvinner utvisningen om det blir mål? Och gör alla utvisningar det?
3. Varför har vi alltid en ojust domare?
4. Varför är det alltid så många idiotiska motståndare som skrinnar över lejonen så de får utvisningar?
5. Varför har inte alla läst regelboken att det är hockey(=sport med 2 klubbor och 1 puck) och inte boxning de sysslar med på isen?!?
Ja, vissa frågor kräver svärta för de är mer seriösa än andra :)

Hett tips till de som gör top 5; Gör en av tränarnas grimaser och utbrott också. Det kunde underhålla många!

________
Annat viktigt att notera;
Om man umgåtts med mig en Vörådagshelg, en villahelg, ett nyår samt ett VM och fortsättningvis gillar mig så borde det vara ganska så kirrat för resten av livet. Sambon och jag jobbar fortfarande på den sista biten, vi har inte kollat ett helt VM tillsammans förr, knappt nån match. Han har lite svårt för mitt röst-engagemang, direktivgivande till samtliga inblandade (s.s spelare i första hand, domare, klubbor, puckar, tränare...), ordförrådet under en match m.m.m.
Men vi jobbar på det ;)

OCH, sist men inte minst, då Mertaranta slutar referera minskar ju halva nöjet att se en match...undrar om man kan specialbeställa honom till NÄSTA ÅRS VM I FINLAND-SVERIGE och året därpå i SVERIGE-FINLAND, fattar vår TUR!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. På fråga två är det en regel att den utvisade (2 min) får komma in om motståndarna gör mål.

    På fråga ett vet jag inte men kan tänka mig att "luften gått ur" för målgöraren och då är det lika bra att en taggad spelare kommer in.

    Ojusta domare ligger i betraktarens ögon och det ska man försöka bortse ifrån - samma gäller fotboll. De försöker nog så gott de kan.

    SvaraRadera
  2. Tack för upplysningen!
    Fredag nästa gång man sitter klistrad nu då,skall försöka att inte svära så mycket över domaren då :)

    SvaraRadera