tisdag 6 december 2011

garderoben






















Först en glad shoppare som återvänder från Vasa med 1 st. fångtröja till jeanskjolen, 1 st. plommonkompott med hög hals (I love it) att värma i jobbet och 1st mörkt grå paito.

















Sen begav sig gänget och jag till Oravais och Dress like Marie. Där fanns sjukt mycket tavara åt alla möjliga typer. Helt galna klädesplagg man aldrig skulle köpa annars, förutom då man kommer till speciella ställen och drabbas av Stockholms-syndromet :)





Jag köpte 2 armband, ett grönt som skall matcha skapelsen nedan och ett stort där halva var guld och halva svart, choose with the mood vilken sida du har fram.
Sen denna roliga långärmade sak, den får ens midja att se ut som en liten baby-geting, tissdiket syns för bra, det finns blingbling-guld på den och rumpan blir en liten joutsen-sak av allt fladder som slutar just där den står som längst ut, och så 4 långa häng på det. Den var rolig! Den skall jag ha ikväll tror jag.
Idag är den fjärde lediga dagen, halleluja!
Jag tänker zooma på i pyjamasbyxorna och städa hela förmiddagen, på eftermiddagen skall vi vandra iväg å ta en cache och sen kanske om vi hinner olja in du-och-jag:n (Pipsa, snajar du nu vad jag snackar om?!? ;p ). Ikväll har momi kalas.

2 kommentarer: