tisdag 27 december 2011

Julen 2011

Skinkan togs ur ugnen samma sekund vi steg in genom dörren till svärmisarna. Det blev glögg och knaprande till sena natten 23:e.



Det var dukat långbord kl.13 i Forsby. Vi åt tills det stod ut genom öronen och jag höll mig nästan uteslutande till fisk och mimosa-diet. Jag ÄLSKAR fisk på julbordet, det är så sjukligt gott!!!!

Efter klapputdelningen och hysteriskt öppnande där jag själv var först klar av alla, hehe :) hann vi gosa lite med fadderbarnet innan vi styrde kosan mot Vörå och barndomshemmet. Där väntade familjen, granen och mera klappar och mys. Glögg och julmusik, och mera öppnande!
Sen en julkaffe och spel till långt in på natten.


Jag fick massor av superfina klappar! Vi skulle inte köpa ngt åt varandra jag och sambon eftersom vi köpt en padda gemensamt. ÄNDÅ fick jag en pulsklocka av honom Så vaar do mejr motiveera ti trään. Tackar som bockar, han är så bäst!!!


Här är mörka håret och jag själv före vi for till Vasa på juldan. Gillar det mkt mer än den röddaskiga jag hann ha några dagar före :) Juldan var positivt bättre än i fjol, men har på ngt sätt tappat sin charm och stinget. Få se hur det blir nästa år....?

Summa sumarum:
Highs: paddan, klockan och julmaten.
Lows: ingen Kalle Anka, pissigt väder och ingen ro.

2 kommentarer:

  1. Världens snyggaste färg på dig, mörkt passar du så tusans bra i! ps. jag skickar mina klappar med svåger/svägerska imorgon, var beredd där kring 6tiden.

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja gillar mörkt bäst å, men allt emellanåt måst man jo ta natt snedsprång å prövning na annat :)

    Synd do it kan kom ikväll, men kanske vi ses snart iaf. Ha d bra!

    SvaraRadera