lördag 5 mars 2016

Brödbak

I går fredag var det dags att använda vår bröllopsgåva för första gången. Det är ju endast 3½ år sen vi gifte oss...Svärföräldrarna kom ut och jag fick gå i bakskola hos min svärmor. Hon är den absolut bästa typen på allt bakverk. Det var bröd som stod på programmet. Två satser glutenfritt till min make och en sats vanligt till mig. Första satsen GF i långpannor blev riktigt bra, tre plåtar med semlor blev lite platt fall men sen tre plåtar vanliga semlor helt super igen. Doftade underbart i hela huset. Åt så vi fick ont i magen. Men vad kan du då snåltanden tar över, nybakt bröd med smält smör och ost går ju bara inte att tacka nej till. Åh, tror jag måste ta en till nu. Mums!



Sen skulle det ju bara gälla att få tummen ur och våga sig på detta själv någon gång också...Men nu har vi ju så vi klarar oss ett bra tag framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar