onsdag 13 april 2016

I mitt vitrinskåp


Vi har ju ett gammalt vitrinskåp. Som visserligen inte alls står på rätt plats i huset ännu, men jag hade inte hjärta att föra det upp på sädsboden. Vi hade det redan då vi bodde i Bofinken och det blev så fulsnyggt när vi spolade färgen av det med högtryckstvätten så det fick lämna så. Jag har bara gnidit in det med bivax och målat hyllorna. Maken har fixat belysning i det och nu har jag äntligen fått mina hyllor för muminmuggarna också. De började bli så många så de som fanns längst bak syntes inte alls, och så kunde vi ju inte ha det!

I vitrinskåpet finns bara finheter. Säsongs- och specialmuggar samt sådana som är borttagna ur sortimentet. Plus mina älskade Willow Tree-figurer. De har alla en alldeles speciell innebörd och plats i mitt hjärta. Längst till vänster, Je táime I love you, köpte jag till vår 1-åriga bröllopsdag för ett presentkort vi fick då vi gifte oss av mina f.d kollegor. Den längst fram, Our gift, fick min make på sin allra första farsdag. Följande i raden, Promise Song, är en speldosa och vi fick den av måsakollegorna då vi gifte oss. Den längst till höger, Angel of learning, är den äldsta, fick också den av måsagänget då jag blev färdig lärare. Jag hoppas det blir fler i samlingen längs åren! Haha, sen ser jag att vår stora och anskrämliga vinkaraff verkligen behöver hitta ett nytt ställe att bo på.


2 kommentarer: