söndag 3 april 2016

Veckoslut ute på gården


Redan kl.7 på lördag morgon såg ju dagen lovande ut. Sovmorgonen uteblev och efter frukosten spenderades störta delen av dagen utomhus. Jag fick till och med sån feelis att jag räfsade stenar ur gräsmattan, det ni! Vi funderade också på gården och med planteringar hit och dit, så svåra beslut en måste ta och jag har SÅ svårt att visualisera och SE det framför mig sen då träna är fullväxta osv. Jag skulle ju vilja ha en gård som sköter sig själv så vi kan spendera semestern på villan och kanske ta oss en resa nu som då, hehe. 
Nå huvudpunkten var i alla fall att byta ytterdörr. Svärfar och maken jobbade hela lördagen med det och det blev så snyggt! Fatta sen då jag får min riktiga ingång, med pardörrar i samma stil och helst lite fönster också, åh!



Själv slipade och målade jag en grind och på kvällen invigde vi vår bakugn med pizza. Idag har jag hängt med min nya bästis Kärcher. Alltså HUR kan jag ha missat en sån superb uppfinning i hela mitt 31-åriga liv?!?? Hoho sånt nöje det var att tvätta fönstren idag. Ja, jag skrev just det. Ett nöje.


Fatta hur irriterad en soldyrkare blir då det inte går att vistas ute på gården på grund av att det ta mig tusan blåser från alla håll, precis hela tiden! Känns det som i alla fall...Vad är liksom vitsen med att ha en stor och arbetskrävande gård om en inte kan sitta ute och njuta något?!? I så fall kunde vi lika gärna bo i en liten lättstädad lägenhet om ni frågar mig! Men nu, nu är ett vindskydd på gång. Måste bara fundera ut något från resterande håll sen också (maken kommer att bli så lycklig...). Tanken var att vi skulle göra något enkelt här eftersom det bara är tillfälligt tills vi gör om gården så som vi skall ha den sen. Nå, det går ju sällan att lämna något enkelt och lätt då många börjar planerar. Idéerna bara väller fram och till sista har vi konstruerat något mycket finare än vad det var tänkt från början. Kommer också att bli så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar