tisdag 20 december 2016

Årets julpyssel

I år har jag varken haft tid eller ork att pyssla lika mycket till julen som jag hade i fjol. Den här graviditeten har verkligen sugit all extra must ur mig. Men ett litet bidrag till julen har jag i alla fall åstadkommit. Den var tänkt att hänga på ytterdörren i stället för en krans i år. Men så kom ju Pernilla över med en krans så då fick den här bo inomhus i stället.


Mönstret är från Drops och ni hittar det HÄR. Jag har använt mig av cotton viscose garnet men ökat lite på maskantalet och längderna på de olika delarna eftersom jag tyckte den skulle ha blivit lite för liten annars med tanke på att den skulle hänga på dörren. Men nu i efterhand inser jag att då dörren är så "lång" så halkar polkakäpparna så långt ner. Skall proppa lite bomull eller annat substitut i botten så de kommer högre upp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar