torsdag 29 december 2016

Bra dagar på G

Här på backen är det bra dagar på gång just nu. Vid månadsskiftet november-december var jag ganska förstörd av min foglossning, grät och kunde knappt röra mig. Tänkte att detta blir ju inte till något, hur skall jag klara det? Fyssen ville sjukskriva och jag vägrade, tre månader sängliggande och förbud att lyfta, gå i trappor och röra mig. En kunde ju bli tokig med mindre. Jag bönade och bad att få försöka hålla ut till jul på jobbet. Jag har troget använt mitt bälte, gjort mina övningar och legat på rygg ofta och faktiskt avlastat bäckenet. Min maken har varit otrolig och ställt upp massor! Och vet ni, nu känns det mycket bättre. Det är inte det minsta lättare att vara ensam hemma med lilltanten än att vara på jobbet kan jag meddela efter att ha hängt med henne själv ett veckoslut i december. Så vi håller tummarna nu att allt går lite bättre fram till februari och att tvåan inte låter vänta på sig.



Det är så skönt att ha fått några lediga dagar tillsammans, oftast går vi om varandra här hemma och avlöser den andre. Sällan är vi inne och vakna samtidigt. Helt sjukt. Noll familjeliv liksom. Men nu har vi fått spendera många dagar tillsammans och mysa, möblera om och stöka till det. Mor är nöjd 💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar