söndag 11 december 2016

I vårt sovrum

Där hänger lite visdom på väggen. Sanningsenlig sådan. Kan konstatera att jag är skapad för tvåsamheten. Känner mig som mest trygg och harmonisk då han ligger och snarkar bredvid mig. Visst är det skönt med ensamheten i bland. Att få åka bort och rå om sig själv. Eller bara mysa för sig själv en tid.  Och stundvis trivdes jag ypperligt med att bo själv och känna mig som en självständig kvinna (kan vara att självständigheten förslappats pinsamt mycket de senaste åren). Men i slutändan är jag inte hel utan honom, min make <3 (och inte att han inte sku ge mig gråa hår och driva mig till vansinne däremellan. Men sådär sist och slutligen vill jag ju nog ha honom vid min sida då det kommer till kritan). 

 
12h vila och en dag med familjen gjorde susen både för humöret och orken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar