tisdag 16 maj 2017

Efterfesten

Efter varje fest lämnar det oftast rester av olika slag. Sådana en kan njuta av. Både med gott samvete och med dåligt samvete. 
Med gott samvete njuter jag av blommorna. Snittblommor passar mig ypperligt eftersom jag aldrig kommer ihåg att vattna saker under nån längre period och ganska fort tröttnar på grejer och det mesta dör bort. Snittisar ställer du i vatten, njuter några dagar och sen får du med gott samvete slänga dem. 
Med dåligt samvete äter och smygäter jag kalasresterna. De är så goda och så många. Och jag kan inte låta bli dem förrän de är slut. Vissa kvällar har jag ont i magen och mår illa, men snåltanden bedrar visheten dag ut och dag in. Har verkligen inte min systers stålmage (eller självdisciplin)!

 

Det fina blomsterarrangemanget har Mikaela på Blomstertjänst gjort. Chocolate chip cookiesen har snålkokkot gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar