måndag 22 maj 2017

Mobilbloggen

Här blir det bloggat med mobilen och endast dess foton. Har gjort det nu i flera månader för tiden finns liksom inte att sätta sig ner och börja juxa med datorn, hoppas den startar till liv och vänta på att den kommer igång samtidigt som någon alltid skall utfodras eller hållas bort så hela apparaten inte kollapsar. Oftast blir det ett inlägg om kvällen efter att jag gått och lagt mig. Om jag orkar. På ett sätt är det synd för jag känner att Tuvalis tid inte ens i närheten blir lika bra dokumenterad som Tindras blev. Men sånt e livet. Fullt upp och ibland måste en prioritera om. 
Nu har ju äntligen solen hittat fram och också lite värme. Plötsligt kändes vinterhalare och sovpåse helt fel då ungarna skulle ut och sova och alla var redan genomsvettiga av påklädningen av vanliga kläder. Svårt med klädningen nu då det mellan varven är ganska kall vind ändå. Vi är också ute en del om dagarna, tycker samma sak där då det i lä i solen säkert är närmare 30 men ute på gården viner snålblåsten runt. Men kanske jag ändå (ännu en gång) kan tvätta undan vinterhalaren och jackorna nu. 

Jaja, nu ska jag passa på att njuta av solen några minuter så länge det är tyst i alla vagnar i sovtåget. 

 
Edit; Jag hann inte ens lägga in vagnbilden förrän det var matkris i den främre. Så nu hänger jag inne med denna fina filur istället. 

 
Kommer våren och sommarvärmen nu? Vågar vi hoppas på en varm och vindfri sommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar