söndag 14 maj 2017

Morsdag

I fjol fick jag fira min första morsdag, och det var stort. Jag hade längtat och väntat så många år på det. Glädjen och tacksamheten visste inga gränser. Aldrig i min vildaste fantasi hade jag kunnat eller vågat tro att jag följande år skulle få fira min andra morsdag som tvåbarnsmor. Dagen började fint med champagnefrukost och smörgåstårta. Sen har vi fortsatt firandet norröver med god mat och kusinhäng. Det blev inget gemensamt foto av mig och mina pinglor idag för tiden räckte inte till. Det har liksom blivit lite mer "båsot" om dagarna då vi skall iväg på något. Men varsitt halvbra telefonfotografi kan jag bjussa på. 

 
 
Mammarollen kan många gånger vara tuff och utmanande, men det är också det finaste du kan vara med om. Att få sätta ett nytt liv till världen och få följa med på dess stig och vandring genom livet, det är fantastiskt. 
Att flickorna får ha både mormor och farmor i sina liv är så värdefullt. Att få se kärleken i deras ögon då de tittar på sina barnbarn gör mig alldeles varm inombords. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar