måndag 6 juni 2011

kvällsrapport

Nu har sommarjobbet inletts. Det var lika skoj som vanligt, lite ovant i början och det har bytt MASSOR patienter och personal så man känner sig som en kalv på grönbete igen. Jag kom idag på att de som nu studerar till närvårdare och typ har sitt första sommarjobb är 10år yngre än mig. Tänk 10 ÅR!!!!! Det är ju typ massor det, och jag har inte åldrats ett dugg. Och jag är fortfarande kvar och sommarjobbar...

Lite blir mer och nu skall jag vikariera simskolan 2 dagar också före nattskiftet. Vårt hem sommar-förfaller, jag vill inte vara inne/hemma då det är sommar, jag vill sitta ute på balkongen och njuta av kvällssolen och dricka vin de kvällar jag är hemma. Inte jaga dammråttor, diska, tvätta, plocka, putsa och söka reda på vad som luktar illa här inne.
Så om någon känner ett socialt behov till mig skulle jag råda er att bjuda hem mig eller att stämma träff på annat ställe och ort ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar