torsdag 9 juni 2011

promenixen

Jag har varit i Vasa och promenerat med ca.2400 andra tjejer. Hade som mål i år att inte bli sist, och det uppfylldes :) Nästa år är, förutom att förbättra tiden, att löpa åtminstone 500m av sträckan. Man måste ju börja smått för att uppnå ;)
Jag blev sjukt trött i benen och fingrarna svällde till korvar, insåg hur tragiskt otränad jag är. Men jobbar ju på det nu genom att cykla 7km varje dag till jobbet och sen styrketräna genom att lyfta gamlingarna sisådär 5h/skift. Vettja det skall bli bra också!
Pick-nicken va en besvikelse! Eller jag hade förväntat mig mer, har ju inte varit med tidigare så kan ju inte jämföra med ngt...får ju hoppas på bättre tider ett nytt år.
Vi for till Strampen istället på vägen hem, kan historiskt meddela att jag aldrig någonsin varit så smutsig å F.U.L.T klädd där, skämdes över mig själv!
En medalj fick man runt halsen då man kom i mål, det är LÄNGE sen mitt prisskåp fylldes på kan jag meddela :)
På hemvägen hade jag Lotten att cacha, få se om hon blev biten av flugan?!?

Nu skall jag lacka naglarna 10 och njuta på balkongen med ett glas rött. Överväger starkt att överge det till hösten, på något sätt lockar kallt skum/rosévin eller t.o.m vitt vin mera nu då det är 30 grader ute och 28 inne. Att smutta fylligt rött passar inte riktigt in...

4 kommentarer:

  1. bra kämpat! vi måste uppta träningen hör jag! :P jag kör med kallt vittvin på burk = ser ut om juice! ;) rekommenderas! festivalo!
    // Präriebruden

    SvaraRadera
  2. bara värmeböjon satt se å min maga slutar bete som et hotell fö virusbasiluskar så sko vi kon åppta lite lätt träning nåo jå :)

    SvaraRadera
  3. Var försiktig med vinet sådär till vardags, kan lätt bli en besvärlig ovana.

    SvaraRadera
  4. Ett glas om dagen är ju hälsorekommenderat ;) Men det blir dyrt i längden, att unna sig ett ibland tror jag inte är så farligt.

    SvaraRadera