tisdag 16 augusti 2011

vägen

Min jobbväg i fjol var ett rent hål-h*lv*t* (gissa vokalen nån..). Det gick inte heller att köra sick-sack mellan hålen, groparna och förödelsen eftersom den är så smal. Det är just och just och jag och högstadiebussen kan mötas medans båda är i rullning.
Nå gissa min glädje då de 1.8 hade asfalterat om HELA VÄGEN. Svart å jämn asfalt, hurra!

Dock är den inte bredare än tidigare, det är en väg belamrad med bönder längs med. Bönder på 2000-talet tenderar har STORA och BREDA laster hela tiden, eller fordon och åkermaskiner. Idag konstaterade jag att en helt perus skördetröska och min safir inte ryms speciellt bra bredvid varandra. Jag såg ut som på bilden nedan, fast lite fulare i håret och så blundade jag!
Jag är fortfarande av den åsikten att bönder borde ha en egen väg!

Vi var ju på kärleksfest i helgen. Jag blev helt kär i brudens klänning, jag måste ha en likadan!! När jag sen sku ha användning för den är ju en annan sak, det är ju inte så att man tar den till jobbet var dag ;)
Vi tog klassfoton å kompisfoton å syskonfoton. Ni får bara se ett.
Min syster ringde nyss, jag hade glömt att vi hade bokat länk+simning i morgon. Men det betyder att jag inte behöver gå ut i kväll, jag kan fila naglarna, leta reda på mitt jobb-USB å sjunka ner i soffan framför NCIS. Hurray!
Mitt projekt att motionera (alltså röra mig utomhus, inte hårdträna och bli svettig varje gång!) 5ggr/v har hittills utfallit i 1st. vandringsrutt kring Kuni-leden. Jag kan förövrig rekommendera den varmt, helt mahtava omväxling i naturen, otrolig terräng och fin grotta. Men helst efter att nattfrosten besökt oss, det var lite väl mycket zoo-feelis där än i höst....

2 kommentarer:

  1. Träningen gick ju bra! ;) Du har ju redan 2/5 denna vecka. Du hinner upp till 5 ggr ännu med fyra dar kvar!! ;)

    // syster

    SvaraRadera
  2. Men e va så TUNGT!
    Idag kommer en lätt träning i form av att gå på stan :D Å imåron pinnan igen, men längs vägen denna gång :)

    SvaraRadera