onsdag 9 november 2011

lite lätt angst

Det är samma sak varje år, julfestångesten kommer där efter höstlovet.
Jag har kommit lätt undan hittills i och med att de på stora skolan haft bestämt vilken årskurs som gör vad och så kör de det varje år. Jag hade inga elever som va så gamla att det behövde öva pjäser eller sketcher.
Men nu har jag, nu måste man hitta ngt roligt, som jag tycker är roligt, som föräldrarna tycker är roligt och framför allt som eleverna tycker är roligt för annars kommer dendär övningen att gå käpprätt åt pipsvängen. Speciellt då man har typ 1 dag i veckan på sig att öva 1 timme....GULP!
Eller vad säger ni föräldrar, är det kvalitet eller kvantitet som man ser på då ens barn står på scen?!
Jag föreställer mig att man sitter och väntar på deras framträdande och inte följer med vad som sägs före, sen ser man bara sitt barn och vad det gör, sen är man lättad och inte följer med....eeeeh eller hur?!? :D

2 kommentarer:

  1. Programmet ska vara kort och skippa alla långa fåniga pjäser som ingen orkar se på. Mera musik i stället och korta tablåer och kanske någon liten juldikt.

    SvaraRadera
  2. Tack för svaret, skall försöka hålla i minnet då vi sätter programmet sen :)

    SvaraRadera