onsdag 9 november 2011

skratta mer!


Mera skratt åt folket!
Jag var på teatersamtal till WT igår i egenskap av skolombud som det så fint heter. Det var intressant, main thing jag lärde mig under kvällen: Vi måste skratta mer!

15min per dag stärker hjärtmuskeln, ökar psykiskt och fysiskt välbefinnande, ökar inlärningsförmågan, stärker immunförsvaret, höjer kreativiteten och gör oss avslappnade eftersom skrattet är en förlösande reaktion då man lite släpper på kontrollen (därav har många människor i dagens stressade och kontrollfreakade värld svårt att skratta högt) osv (Jag skrev bara ner de man kan relatera till mitt jobb :D). Där satt kändisar i panelen och diskuterade, man kan t.o.m beställa skratträning :)
Och nu det bästa Kroppen känner ingen skillnad på fejkat och äkta skratt! Så sätt igång och SKRATTA nu högt och förlösande för er själva i 15 min/dag. Känns lite ovant och konstigt, åtminstone för mig. Hur känner ni?

Annars tror jag väldigt mycket på forskningen och resultaten just här. Så Mera skratt åt folket!

-----
Sen var jag ju tvungen att irritera mig lite också under den trevliga kvällen. Vi fick stämpelkort, i vilka man skall samla stämplar då man springer på dessa samtal. Har du samlat ett visst antal får du gå på en valfri föreställning för 10€. Vackert så, eftersom det är en ganska rejäl rabatt....MEN Varför måste de i dagens läge göra ALLT till en tävling och en prestationsgrej. Ta nu och kika på kortet då, då du samlat bara ett stämpel under en hel termin. FY på dig vad du är LAT. Och så gör vi världen lite mer stressad och hektisk och måste hinna med mera-lik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar