torsdag 10 november 2011

värme och konst!

Nån hade fått kritik, det var spurt på i bassängen ikväll, 30sek per övning och sen bytte vi. Härligt med konstruktiv kritik!

Jag värmer mig ytterligare efter bastun med världens, för tillfället, bästa dryck; glögg.
Jag har inte varit överförtjust i Marlis saftglögin, men denhär koncentratshitten man blandar till själv är helt OK!
Mina hårt arbetande hjärnceller värms av min nya fina mössa som Linda stickat och skickat till mig. Jag blev smygförälskad i den här och bestämde mig för att jag vill ha en här, kontaktade damen i fråga och fick av nån anledning för mig att hon bodde väldigt långt, som i rikssvenskt långt!, borta.
Jag fnissa kinderna röda idag då paketet kom och avsändaradressen finns i min hemBY!!! (inte ens kommun räcker) Jag har nu snokat runt bland hennes foton och tror, då dagen sen kommer för renovering av vårt drömhus, att jag skall tvinga på henne ett besök av mig själv och min sambo i egna höga personer. (Hur mycket felsvenska får man inklämt i ett stycke liksom?!?)

Om ni undrar varför mitt periodande av motion inte lönar sig i nån ända så har ni svaret här ovan! Min sambo har en fetisch för Andreas Knips hembageri och drar hem allt möjligt och omöjligt nästan gratis varje gång han skruvar ngt fordon söder om Bertby typ....Och man kan ju inte kasta bort nästan gratis läckerheter! Dessa kaffewiner skall ni skynda skynda till butiken efter genast om ni inte prövat! De slår nästan t.o.m chokladmunken, och DET är stort! ;)

2 kommentarer:

  1. Hej på dej! haha, skrattar högt och ljudligt då jag läser ditt inlägg! :) Roligt att din mössa kommit fram iallafall! Det var ju så nära, så när mannen skulle åka iväg och posta brevet, så hade han kört förbi rätt postlåda och lagt det dit istället! Varför åka via seinäjoki likso?! ;)
    Ni är nog väldigt välkomna på ett besök , du och sambon, om ni så vill. Bara att kontakta mig innan, så jag hinner städa, hihi!

    Ha en skön fredagkväll!

    Linda

    SvaraRadera
  2. Det var ett väldigt lustigt och skojigt sammanträffande jo, hade inte den ringaste aning att du fanns så nära!
    Vi kommer gärna och beundrar ert fina hem nån gång. Ännu har vi inget eget på gång men vi har spanat in ett som förhoppningsvis nån dag skall blir vårt. Förstås i samma by som er ;)

    Ha ett fint veckoslut!

    SvaraRadera