torsdag 5 juli 2012

Aktiviteterna

I tisdags var det ju nattzumba. Zumbapremiär för skribenten. Jag har hört både bra och dåliga saker om det förr. Det fick helt klart godkänt, så länge de spelade bra afro-låtar som man fick feelis till att skaka rumpa å behag. De två timmarna flög i väg medan jag hade fullt sjå med att hålla reda på armar, ben, takt, rumpa å byst. Hoho! Hur kan man vara så okordinerad?!?! Igår cykelorienterade vi i 3h och 25km. Det var också riktigt gemytligt efter andra kontrollen då vi slapp motvinden. OBS att talesättet "genväg är oftast senväg" stämmer förträffligt bra! Nu gick det ju inte på tid som tur var. Sen på kvällen var vi på allsång vid rökiö kvarnstuga. Det får ett stort minus av mig, hiskeligt dyrt inträde, just inga kända sånger, dåligt ljud och t.o.m inte hemskt god bulle. Eller så har vi rört oss för lite i liknande kretsar så det var obekant för oss. Men det var en första och sista på några år! Nu skall jag iväg upp till city på en del ärenden, man måste ju samla i hop dem nu och uträtta alla på en och samma gång då man bor i periferin. Ber om ursäkt för dessa hoptryckta och tunglästa inlägg, paddan har ingen sense of estetik. Och bildlösheten beror på att vårt riktiga nät kommer först om 2 veckor så hafa tålamod, sen bombar jag er med flytt å hus å vörådagar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar