fredag 28 december 2012

Dagens bravader




Jag steg upp i tidig otta och begav mig till staden. Skulle ha en vinterdräkt och nyårsgrejer. Hittade inget. Köpte ett underställ istället. Och ett pannband. Alkos hyllor gapade tomma, men fick de flaskor jag var ute efter.






Sen sku understället invigas med syster yster. Fruarna på cirkus. Vi körde liten liten skogsväg med bil. Mötte vänlig herre. Herren meddelar att parkering och spår osv inte existerar här just nu i år. Vänligen backa tillbaka och kör till Norrvalla istället.


Vah?!? Backa?!? Jag?!? En km på oplogad skogsväg?!? Skulle inte tro det pysen!
Jag tror han såg min panik för han erbjöd sig att backa min bil. Spände av sig sina skidor. Backade. Svängde. Och sprang tillbaka. Tur det finns vänliga människor här i världen! Annars skulle jag sitta och gny mitt ute i rötjiskåojin fortfarande...

Jag har tröstat mig med glögg och bastu ikväll :) Nästa gång far jag till bekant, spårat spår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar