lördag 1 december 2012

Glad lillajul!

 Maken har satt upp Tro, Hopp och Kärlek i kvisten.
Och gardinerna har fått julband.

 Jag eldade igång änglaspelet, en mycket ljuv tradition jag tagit med mig hemifrån,
Och hade ett lillajulspaket väntande på köksbordet.
Är ensam, i år igen. Hoppas kunna bryta makens traditioner till nästa år så vi kunde mysa en lillajulsmorgon tillsammans nåt år också...

Men man gör det bästa av situationen.
Ljus, glögg, choko, en brasa, stickorna och Vampire Diaries!

Lite ledsen i ögat blev jag i morse. Vaknade förkyld. Täppt i näsan. Betyder att dagens familjemiddag som jag sett så framemot uteblir för oss. Vi får inte komma nära skrutten då jag är förkyld :( Vi får komma nån timme senare, då de åkt igen, och äta resterna. Hoppas jag :)

9 kommentarer:

  1. Va mysigt ni sir ut att ha e! :) Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Äsch, synd att du ha blivi förkyld. Trevlig Lillajul i varjefall.

    SvaraRadera
  3. Så mysigt ni har det! Glad lillajul, och krya på dej! :)

    SvaraRadera
  4. Usj för förkylning..krya på dej snart

    SvaraRadera
  5. Glad lillajul! Gillar verkligen den nya vahettere... bloggbilden du har däruppe! :) Tycker att du är precis lika bedårande i såväl kort som långt hår.. Krya på dig!
    Kram, Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Tyck d va dags att byta lite och den säger mer än den andra :)

      Radera
  6. Tack tack ska ni ha! Tur i sådana här situationer att man inte är kar :)

    SvaraRadera