torsdag 6 december 2012

Typerna

I dag är det självständighetsdagen. Och mormors födelsedag. Eller gambämommo som hon numera kallas. Det är lite förvirrande med alla nya titlar och benämningar. - Hur mår mommo och moffa? Kan folk fråga mig. -Vilken av dem? Måste jag då kontra med :)
Jag hostar och kracklar fortfarande. Var tvungen att sitta i andra ändan av rummet idag och fick inte alls komma i närheten av typen på bild 1. Jag gav honom typerna på bild 2 eftersom han växt ur de första albinotyperna han fick. De som var menade åt en nyfödd bäbis. Han är ju snart hela 3 månader!
Nu skall jag ta mig upp på viden. Fortsätta tillverka kusiner åt de taggiga typerna. Äta lite choko. Titta på Once upon a time. Gå och sova tidigt. Väckning kl.6 i morgon. Kl.7 skall jag och snöra på mig balklänningen då kommunen så snällt bjuder upp till dans. Hohoh!

2 kommentarer:

  1. Nämen så söta små sockor du stickar! Lillgrabben har snart växt ur de han fick av dig så jag borde väl lämna in en beställning på ett nytt par :D Ha en fin dag på slottet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heh, jo det börjar bli en del kottar som jag tillverkat. Fick idén på hantverkarmässan i fjol och har producerat och åt nära och kära som avlat av sig under året. Värsta babyboomen kan mina stickfingrar tycka ibland :)

      Radera