lördag 15 augusti 2015

Är jag där nu?

Vid den jobbiga delen av graviditeten?
Efter de 14 första veckorna av illamående så har jag haft en mycket lättsam graviditet där jag inte lidit så hemskt mycket fysiskt av den. Förutom lite ryggkrångel.
Den här veckan började väldigt intensivt och igår då jag var till Vasa slog sammandragningarna till. Jag trodde jag känt av sådana tidigare, haha så jag inbillat mig själv! Det var tre steg i taget och sen var jag tvungen att stanna och andas lite. Jag som hade sett framemot en hel dag på stan för mig själv, bara gå och strosa och se på sådant om jag aldrig annars hinner se på då man springer där med sin långa lista. Men nej, det var nog bara att smyga iväg till bilen och söka sig hem igen. Fast jag försökte åtgärda det med både fika- och matpaus hjälpte det föga.

I dag kände jag på nytt av det då jag plockade ur diskmaskinen. Jag skulle verkligen inte riktigt ha tid för det ännu. Ge mig ännu en vecka så jag hinner få hit, sortera och gå igenom de sista lådorna och påsarna. Sen kan jag tänka mig att bli soffpotatis, men inte riktigt ännu tack!
Skall försöka ta det lite lugnt nu i två dagar och se om jag skulle återkomma och få en sista rivstart nästa vecka.

4 kommentarer:

  1. Alternativet är ju att skita i sista flyttlådorna? Ni har ju överlevt utan dem hittills? :D Du får ha något att göra sen när ni kommer hem från BB å! Å så hör det ju till att man ska ha en viss procent som lämnar ouppackat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant :) Vi har ännu lådor från flytten 2011 ogenomgågna :D Men skulle gärna få undan allt det där nu en gång för alla så jag bara kan sitta i soffan och beundra underverket och handarbeta sen.
      Borde åtminstone få dem flyttade hit till sidan av pissdiket iaf och lite städa upp efter oss hos mor&far. Mor fyller ju jämt i september så före det måste allt bort och fixas iaf.

      Radera
  2. Skippa rivstarten är du gullig! Not worth it!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah men jag hade min effektiva syster här som rev runt bland grejerna (och kastade det mesta). Själv satt jag i en fåtölj och sorterade kläder ;)

      Radera