fredag 13 maj 2016

När inspirationen tryter

Har inte handarbetat på några veckor. Inte sen snölöven blev klara. Hade ingen inspiration eller idéer på vad jag kunde påbörja. Tycker vi har våra garderober fyllda nu av sådant som vi behöver och använder. En använder ju inte hur mycket stickade plagg som helst heller! Och om jag nu stickar åt Tindra 2-4 års modeller så vad skall jag göra sen då...nå efter en kort träff med mina fina kollegor är inspirationen på topp igen. Skulle nu bara behöva något projekt. Eller helst två, ett lite större och mer långdraget och något mindre vid sidan av som blir lite snabbare klart. Heh :)

Kanske kunde börja på födelsedags- och juklappströjor redan nu...? Kan ju hända att jag inte har så värst mycket tid i höst sen då jag börjat jobba och fortfarande studerar också. Jepp, så får det bli. 
Den här skulle ju passa några av fadderbarnen, tjusigt va? 
Den här skulle också vara rolig att göra, så söt. 
Och den här åt Tindra, ååååh. 
Nej hoho, nu blev det nog svårt!

Jaja, skulle ju studera idag och inte surfa mönster. Gick ju....sådär. Har snart planerat halva hösten också, se då det inte lockar det minsta det jag bör göra så får jag härrans mycket annat gjort i stället.
Men nu stänger jag ner och loggar ut, lovar!

2 kommentarer:

  1. Ha ha 😊 Traktor tröjan har jag redan kopierat mönster på 😉, glömde bara bort att skicka det till dig förra torsdagen. H. Keka

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag sitter dagligen på Pinterest och letar ideer till hösten fast jag har tre skolveckor och ett sommarlov att avverka först! Tur att jag inte är ensam ;)

    SvaraRadera