tisdag 6 februari 2018

En mönstrad filt

Båda flickorna har fått varsin filt med härligt rutmönster på av min en fin vän. Faktiskt har jag beställt dem i "murur" av henne båda gångerna. Förälskade mig direkt i rutmönstret första gången jag såg henne sticka pannlappar av det. I februari 2015. 
Nu har jag kommit mig så långt att jag fått mönstret på rutorna av henne och kunde inte stå emot att genast sätta igång och sticka, valet föll på en filt. Har använt våra två massor. Den ena har dessutom Mommo sytt fleece bakpå så den är supervarm och mysig! Vet dock inte vem som ska få filten men det är alltid bra att ha något i lager. Har faktiskt börjat på en till också för ska experimentera lite med hur jag mönstrar filten. 

Den här är stickad i Drops Merino Extra Fine på stickor 4. Kunde ha använt mig av en halv storlek större på stickorna för det blev väldigt styvt, speciellt där jag använt dubbeltråd. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar