söndag 11 februari 2018

En småbarnsförälders dag

Jag hade ett bra inlägg på gång med punkter vad vi gjort under dagen och vilket klockslag. Jag kom mig till 9.50 i morse, sen kom vardagen emellan. Ganska vanligt scenario för en småbarnsmor; stora planer, tiden räcker aldrig till. 
En superbt bra söndag är slut och jag hoppas tjejerna samarbetar och sover i natt! Är tvungen att leva ensamstående småbarnsmor en vecka och ser inte alls framemot det. Dagarna går bra eftersom jag är van att roada det 12h ensam per dag, men alltså kvällarna och nätterna...the boredom! Och huset, I give you att oljan tar slut, pannan går sönder, proppskåpet brinner eller brandvarnarna löper amok (naturligtvis mitt i natten). Alternativt drabbas vi alla av spysjuka eller störtförkylning. Nej men det kan ju snöa i sju dygn. Argh!




Vi har i alla fall levererat en födelsedagspresent, matat fåglarna, njutit av tulpaner och simmat idag. Nu tar vi natten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar