onsdag 28 februari 2018

Vitsi va du orkar simma...

...det inledde simövervakaren med ikväll då jag tog en paus för att skölja imman ur simglasögonen. 
Tävlingssimmar du?! fortsatte han. Du har sån teknik. 
Eeeh, nä. Haha! Jag motionssimmar nog bara. 

Men, det värmer ju ändå ett gammalt simhjärta att höra att någon slags teknik sitter i ryggmärgen. Det är nog inte det främsta jag tänker på då jag plaskar fram. Speciell inte efter 60 varv, 120 längder, som vid dagens paus. Vi snicksnackade en stund till och det visade sig att han utbildat sig till simlärare i vinter, bra jobb där! Och jag måste ju erkänna att visst resulterade diskussionen i extra fjong i sparkarna och lite extra kraft i simtagen de sista varven. 


 After swimselfie, med mascara under ögonen och glasögontryck runt dem så en ser ut som en tvättbjörn, hehe. Men nu ska jag sluta smygblogga från bilen (och smygäta chokonötter) och gå in till mina små virvelvindsbär. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar