lördag 9 april 2011

FyKe experiment

Det hade jag i vårt kök i går. Ni vet dendär vita gasröken som bara kommer och kommer ur ett glas. Det kom och kom ut en kastrull igår och jag fattade ingenting. Sen var vårt kök en eldstad å lägenheten en mäkkisosande inhängnad.
Ja och rödvinssåsen blev ju skit å jag kokar aldrig mer!

Men nu har jag frukostat och ätit 2 chokokex. Skall till Kokkola och shoppa för första gången i mitt liv. I´m so exited! Fast Fifoli påstod jag varit dit i åk3 och shoppat, har jag inget minne av. Inte ens vad jag hade på mig på klassresan i åk 3 :)

Sen svärmisbesök å bastu + vin å god mat!

6 kommentarer:

  1. Rödvin e till för att drickas! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja å dessutom slösa ja nestan 5dl, it jär i vädin ja lag ger e i na matalagas mejr! Rät ner i strupen ska e!!

    SvaraRadera
  3. hor kan do ha glömd he? kokkola alltså...men it mins ja heldär, men to sko båod ;)

    SvaraRadera
  4. Alltså ja vejt it! E måst nåo ha jåort minimalt me intryck på me, har inget som helst minne åv e....?!???

    SvaraRadera
  5. men tjejer.. Ja satt breivär te cha-cha i bussin o så va vi ti nanoq o i samband me he va o åt dem d vanliga torra smörgåsan. Dem släppt ut oss på typ prisma fyr att shop å e vart ede vanliga; godis o chips. Å så va vi å sima ti simhallin. Men va ja had på me he veit ja it :)

    SvaraRadera
  6. Ja ede ha hejlt mina hjärnceller missa. Men där finns så mkt annat onödigt så vettja ja klarar me utan e :)
    Men sko gärna si foton om e finns tillgängligt hos najn så kanski ekommer tibax na....

    SvaraRadera