söndag 10 april 2011

Pimp my balcony del 1

Denna lilla typ följde med oss hem från Tuuri idag. Vad annat kan jag säga?! Jag blev blixtförälskad i hans glada nylle! Han står och håller småtomtarna sällskap och övervakar balkongbesökarna i ena hörnet.

I denna låda från KodinTerra skall vi odla sallader av olika sort, lite örter och annat smått och gott. I "sooin" skall tomatplantor förhoppningsvis leva och leverera skörd om någon månad.
Mattan är ett bidrag från svärmor.

Glasbollen likaså, den är skitfin i mörkret då man har ett lyktljus i den.
Så nu fattas bara våra levande delar, lite sommarvärme, en kall cider i handen och solbrillor på näsan så kan vi sitta där och njuta lite.

2 kommentarer:

  1. Ser mysigt ut, men jag skulle skippa tomtarna nu och spara dem till jul. Trädgårdstomtar gillar jag inte, de ser bara malplacerade ut.

    SvaraRadera
  2. Tack! Väntar ivrigt på att det skall bli varmare så vi kan så och flytta ut lite grönt :)

    Nej jag skulle inte kunna ha en trädgårdstomte med grönt gräs runt fötterna som gräver i jorden och har blommor runt sig under mörkaste midvintertid. Det skulle kännas för wierd!

    SvaraRadera