söndag 7 april 2013

Sportfånen

Jag har äntligen köpt nya, egna skidor. Att köra begagnade lågstadieelev skidor tog död på min inspis. Nu har jag skyhöga förväntningar på nästa vinter, att det skall bli SÅ roligt att skida och jag kommer mig långt över 100 kilsare. Dock tvivlar jag...Ganska nöjd att sätta dem i vinterförvaring nu just.





80 pengar betalade jag för dem på TopSport. Tyckte det var hutlöst men maken upplyste mig om att det var oöverkomligt billigt...Stavar är jag utan. Någon som har 140cm nästan nya som matchar mina skidor ni vill bli av med? Hojta isf! Och ja, de måste matcha färgmässigt. Allt estetiskt för att göra det så roligt som möjligt. Som ifjol, då jag la på mig läppstift före jag for ut och löpte runt byn :)


Och så har min pulsklocka hittar hem igen. Den har varit på service eftersom den envisades med att jag har en puls på över 200. Då jag sitter och knyter skorna!
Det var fel på sändarbältet. Jag hade inte tvättat det tillräckligt ofta i tvättmaskinen. Nå nu har jag nytt och banne mig det skall tvättas nu då. Och användas!

2 kommentarer:

  1. Härligt med nya skidor! Jag skaffade också skidor i år, skidade ca. 5 km. Det var tråkigt, tidskrävande och alldeles förskräckligt. Men nu har jag ju skidor till nästa säsong så då kanske det blir åka av. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klara ju mig inte utan i arbetet. Försöker dock varje år skida några gånger frivilligt också, men det är som bekant ingen hit. Men man vet aldrig, under kan ju ske :)

      Radera