tisdag 2 april 2013

tchåoslan


Instruktionerna till mannen löd: Det är kjolen som är i fokus. Inga bröst, fötter, bilringar eller annat onödigt bör finnas med och störa fokusen.
Det gick sådär...

Jag har hur som haver stickat en kjol som blev klar i går natt. Mönstret har jag tagit härifrån, jag har använt Carolina-garn och stickat med enkelt garn istället för dubbelt. Måste säga att jag blev riktigt nöjd med den. Kommer eventuellt att använda den lite mer än annat    och något misslyckat jag tillverkat.

Och ja ja jag veeet att man inte skal ha tvärrandigt då man är bred om höfterna. Att det framhäver dem. Gör dem bredare än vad de redan är.
Nå ni kan ju fokusera på färgen och mönstret eller något annat i stället medan ni scrollar ner för bilderna.






6 kommentarer:

  1. jättefin kjol! ser ut att ha varit mycket jobb! ps. orsaken till att jag har så lite bilder på mig på nätet är för att Kennet och jag inte ser samma bild när vi tänker fotografering. Jag vill att de ska vara perfekta, han är nöjd bara jag fastnar på bilden.

    SvaraRadera
  2. Tack! Jo efter allt babystuff jag stickat och virkat så var det lite mer jobb med den. Men inte oöverkomligt. Och som sagt, helt nöjd med resultatet.
    Heh, det verkar vara känt fenomen att man och kvinna inte ser samma estetiska värde i bilder. Inte ens fast man är gift :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Å ja tycker it an breddar na, fast an e tvärrandig. Kanske för att ränderna e så smala? Fin e an hur som helst!

    SvaraRadera