söndag 12 oktober 2014

Några liter vatten senare.

Har länge stört mig lite på golvet i storstugan. Det är målat i någon gråblå färg och gammal "hederlig" färg sitter ju som limmat. Helt omöjligt att få bort. Angstat över allt jobb det innebär att krafsa på den och resultatet osäkert. Tills jag kom på den briljanta idén att kallvindens golv är exakt som nedre våningens golv! 100-åriga gamla golvplankor i all sin enkelhet och nött-het. Totalt oförstörda!  Men dem flyttar vi ju ner såklart. 
Så idag har vi då kånkat ut dem på åkern och antastat dem med vatten. Här ovan ser ni skillnaden på otvättade och tvättade plankor. I 8h har jag stått ute och huttrat med kallvattnet yrande kring öronen. Men sjutusan vad det kommer att bli fint!

Kolla här skillnaden!! Använde mig av högtryckstvätten och den är ju så bara the shit! Enklare får man det inte än att spola av dem. Lite knepigt att få dem jämna, det var så högt tryck så det blev lätt "märken" efter den. Men jag fick ganska fort pli på saken. Detta måste ju alla med städmani gå igång på. Att se så stor skillnad direkt. Häftigt!

Så här ligger nu ett stycke tvättat köksgolv. Har lagt in det på torken i fähuset  nu tills det skall läggas på plats i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar