söndag 6 september 2015

Elefant-paraden

Jag har stickat min första hela dräkt. Det blev en elefant-parad och det är naturligtvis Lill-Apan som skall få den. Borde ju egentligen ha stickat den med apor i stället kom jag på nu :)

Det var min kollega som inspirerade mig med det fina mönstret. Byxorna är freestylade lite så de elefanterna ser inte riktigt ut som alla de övriga, de är också stickade med en ljusare grå färg vilket gjorde att de försvann lite så jag sydde runt dem sen med den mörkare nyansen som är använd till koftan. Garnet är Baby Merino från Vörå Handarbetsaffär.




Nu är det så att jag inte får börja på något annat förrän jag har rett upp makens tröja. Den har legat i vila ganska länge men nu är det dags. Nu måste jag ta tag i den på nytt!

2 kommentarer:

  1. va fint do stickar! önskar jag sko kon stick å men får hald me ti korstygn å sånt jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det är aldrig försent att lära sig :) Övning ger färdighet, mina alster har inte alltid sett ut så där ;) eller varit så avancerade med mönster och olika delar.
      Börja med ngt enkelt, en pannlapp eller så. Finns säkert hur mycket tutorials som helst på youtube idag kan jag tänka mig, om man inte vill titta på bilder i ngn bok. Kolla om det finns på bibban t.ex.

      Radera