söndag 13 september 2015

Makens tröja!

Den är nu äntligen klar att användas! Alla parter är nöjda och glada.
Mönstret har jag tagit ur en finsk bok med mönster på Isländska tröjor, minns tyvärr inte vad boken heter.
Jag har använt mig av Drops garn Nepal och stickor nr.6. Jag har, ovanligt nog, inte hållit mig helt till mönstret utan gjort oket lite längre och töjt på mönstret en aning för att ärmhålen skulle bli större. Efter första försöket var de alldeles för trånga.



Halshålet är omgjort efter ägarens önskemål, han är känslig och ville inte ha något som trycker på adamsäpplet så därför är den öppen frampå. Egentligen skulle den vara mer en polo-modell, men jag stickade bara halva kragen.


Den sticks något ohyggligt och jag trodde jag skulle få fnatt medan jag stickade den. Var tvungen att ha en filt i famnen och arbetet ovanpå så min mage och ben inte skulle klia sönder!
Detta är det största projekt hittills som jag stickat. Mycket stolt över mig själv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar