torsdag 17 september 2015

Medan den långa väntan pågår...

...försöker jag pyssla lite här hemma.
Har äntligen fått gått igenom flera tusen foton, plockat ut i mappar, sorterat och plockat in dem i fotoböcker, skrivit texter och beställt hem dem. Hoho, alldeles snurrig i skallen blev jag före det var klart! Det tog veckor att fixa, kunde sitta 5-6h/dag. Huh!
Men nu har jag det nästan på raden fram till år 2010. År 2006 fattas, har inte riktigt lokaliserat de fotona....samt åren 2011-2015 som försvann med vår datorkrasch i mars. Grrr! Liten tröst är att jag hann fixa en årsbok över 2014 och vår Greklandsresa före.

Så nu borde jag bara få skrivit lite grejer så har jag allt på min "to do before the baby arrives"-lista klart!


Har två nya ljuslyktor under konstruktion. Väntar bara på att hitta sådana där grejer man kan hänga fast på kanten på dem som hänger ner och som typ ett värmeljus kan stå på. Vet ni vad jag menar? Och vet ni var kan jag få tag i sådana?!??


En del av de kommande födelsedagskorten. Hösten, det är kalastider det. Från idag fram till 12.12 har vi 12 familjemedlemmar som fyller år, plus snart en egen. Sen skall du efter alla de kalasen börja fundera på julklapparna. Jag är alltid så himla dålig på att komma på presenter och grejs, älskar att samla på saker åt folk så jag vet vad jag skall ge också nästa år. Hehe.
Sa alltid förr att vi skall nog ha en vårbaby så det inte blir ännu mer på hösten. Haha, nu gick det ju som det gick eftersom vi inte direkt kunde planera eller bestämma när vi skulle få vårt barn.


Började ju på en tröja i lördags. Den är så rolig att sticka! Började på en annan i söndags också, en måste ju ha att varierar sig mellan. Men den här har faktiskt fått mest tid hittills.
Mjuk och behaglig efter makens stickiga grej.


Och så eldar jag ljus. Älskar hösten och rusket och kylan då jag får elda och mysa inne!
Efter att jag flyttat in i råskåpet och fått lite ordning och sorterat mina lyktor och ljus så jag har lite bättre koll på dem så eldar jag fanatiskt varje dag och bara myser.


Trots allt detta så går nog tiden så himla långsamt! Försöker fylla dagarna med varierande program, kan ju inte längre sitta/ligga/stå någon längre tid i taget så det gäller att ha många små och olika projekt varje dag. Men alltså Lill-apan, du kunde verkligen komma ut nu! 
Och så får jag eksem i hjärnan då folk tjatar "Do ska njuut no! Do ska pass på ti njuut no!". Nå fan det är inte lätt att njuta av något då det gör ont att sitta, det gör ont att stå, det gör ont att gå, det gör ont att ligga, det gör ont att röra sig överlag och det är bara så himla bökigt och handikappande att leva med en stor klump på magen! Har försökt med alla huskurer jag läst och hört om för att få igång det, men nej babyhotellet vill sannerligen inte konkursa än.
Utöver det mår jag nog bara bra :)

2 kommentarer:

  1. Pentik har såna där grejjer att ha ljusen på i flera olika storlekar och modeller :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fick det tipset på FB i går också och sände genast maken på uppköp. Så nu eldar jag för fullt i lyktorna <3

      Radera