torsdag 10 september 2015

Vad jag gör på dagarna


Äter frukost i över 1h och läser VBL, bloggar och allt möjligt.
Frukosten är hädanefter min absoluta favorittillställning på dagen!


Mönsterstickar.
Har i princip makens tröja klar nu, äntligen! Men han är inte riktigt nöjd med kragen, så hamnar på lite mer rivande och omändring. Sen skall ni få se den i sin helhet. Modell större strumpor på gång till insamlingarna som pågår som bäst runtom.


Plockar.
skönt att vi kommit oss så långt som vi gjort nu! Var så himla nervös där i augusti då det ännu kändes lite övermäktigt att få bort alla lådor och städat upp. Men se, nu är vi snart i hamn och nu är jag så långt att jag kan göra små projekt varje dag och unna mig att vila där emellan.
Och tack och lov att jag ändå var så hysterisk och jagade på maken, de senaste veckorna har jag inte kunnat göra så mycket. Var efter ett foglossningsbälte i går så nu vankar jag sakta runt här på dagarna. Kan inte säga hur glad jag är att jag inte behövt lida av något sådant här tidigare under graviditeten!


I råskåpet rymdes kaffeservisen, tack och lov.
Mina doftljus och fina lyktor fick också plats där. Så nu är andra vitrinen redo att ta emot mumin-samlingen min i morgon.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack!
      Jag är helt förtjust i det, tycker det är en av de allra finaste sakerna vi har i vårt hus.

      Radera