lördag 21 januari 2012

En lördag i januari.

Vi började morgonen i lugn och ro. Vi kan inget annat före klockan blir ett.
Till sist kom vi oss iväg, skida upp ett spår och hade absolut noll glid. Det blev inte så romantiskt med pick-nick i tornet som jag hade planerat dagen. Vi åt i bilen istället :)

Hällde upp ett glas rött och åt MP-sås med grisrumpa och klyftpotatisar. Det är nog en standard "skallviätangtgottettveckoslutmat", slår aldrig fel.

Sambon for på cache-gala och jag beslöt mig för att stanna hemma.







Packade sparken full av grönsaker och frukt och sparka iväg till grannen.
Underhöll små söta typer och skvallrade i ett par timmar. Och ja, så åt vi ju en hel del under tiden också :)

Kan någon snäll typ ge mig en riktigt bra systemkamera samt en fotokurs hållen av en typ med väääldigt långa nerver?!? Detta är snudd på pinsamt att ladda upp såna dåliga kort på såna vackra ting!

3 kommentarer:

  1. jag har ju en system, och nog tar den bra bilder, men egentligen så handlar det nog mest om att använda funktionerna som finns på kameran, att ställa in själv och uttnyttja ISO. Dessutom är det svårt att ta bra bilder i mörkt ljus utan blixt vad man än har för kamera. Själv försöker jag nu hitta en bra pocketkamera som ska vara lätt att ta med i handväskan, lite som ett komplement till systemen.

    Som tips om man inte gillar det extremt ljusa blixtskenet som kommer när man fotar med blixt på automatinställnigar så är att (om det är möjligt) tejpa över en liten bit smörpapper över själva blixtlampan, detta dämpar det skarpaste skenet men låter bilden nog ändå skina upp tillräckligt. Men just om man fotograferar människor och ansikten så gör detta att man får mycket mera liv och former i ansiktet och inte tt "platt" utseende som ofta kommer med blixtlampan.

    Vi kan ta en gemensam kurs, du lär mig lite och jag lär dig lite. För jag behöver nog lära mig mera jag med

    SvaraRadera
  2. jag sku verkligen behöva en grundkurs...kan bra hända att min lilla kamera är helt bra bara det att jag inte vet hur jag skall använda den. Egentligen är det väl precis så det ligger till :)

    Jag skulle vilja undvika alla dessa gryniga bilder, samt få ljusa och fram för allt SKARPA bilder utan att allt blir vitt.

    Vi borde komma överens om en träff kanske?!?

    SvaraRadera